1. Allmänt
Följande allmänna villkor tillämpas vid all försäljning från Narse Group AB (org.nr. 559165-6540, nedan "Teknikhallen", "vi" eller "oss"), till dess kund, nedan kallad kund, om inte annat överenskommits skriftligen i det enskilda fallet. Kundens egna villkor har ingen inverkan på avtalet, och kund anses ha godtagit dessa villkor vid beställning från Teknikhallen.
Teknikhallen reserverar sig för eventuell slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen. Exempel: Fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar(ifall priser ändras ifrån leverantörer) eller felaktig information angående om en vara finns i lager.
Om felaktigt pris har angetts på en produkt som kund har beställt kommer Teknikhallen att meddela kunden om detta och invänta godkännande utav det korrekta priset innan Teknikhallen fortsätter med kundens beställning.
2. Beställning
3. Leveransvillkor
3.1. Leverans
Leveranstiden för lagervaror är normalt 1 arbetsdag, räknat från dagen efter du la din beställning, om inget annat anges på produktbladet.
Vissa produkter har längre leveranstider än normalt och kan visas som "skickas inom 2-4 arbetsdagar". Detta gäller produkter som finns i vårt externlager eller hos någon av våra leverantörer. Ibland kan det ta ännu längre tid beroende på leveransprocessen, vilket vi inte kan kontrollera.
Leveranser från Teknikhallen åtföljs av en fraktsedel. Detta dokument innehåller en referens till de ordernummer som leveransen avser, samt antal kolli. Varje order åtföljs av följesedel med referens till rätt ordernummer per orderrad.
3.2. Leveransadresser
Vid felaktiga adresser och postnummer i beställningen kommer Teknikhallen att ta ut en avgift på 249 SEK för att täcka kostnader och administrativa avgifter från transportörer.
3.3. Leveransförseningar
Samtliga leveranstider är beräknade, kund äger inte rätt till ersättning vare sig för direkt eller indirekt skada, som kund åsamkats till följd av att Teknikhallen inte levererat i tid. Skulle förseningarna vara av väsentlig betydelse förbehålls kund rätten att häva köpet.
3.4. Leveransstopp
Vid överskriden kreditgräns eller vid ej betalda förfallna fakturor blir kund leveransstoppad.
4. Försäljningsvillkor
4.1. Priser
Alla priser anges exklusive mervärdeskatt. Teknikhallen förbehåller sig rätten att fram till leveransdagen ändra priser vid prisförändringar från våra leverantörer eller vid förändring av valutakurser samt andra händelser utanför Teknikhallen's möjlighet till påverkan och kontroll. Inträffar detta underrättas kunden alltid innan leverans sker.
4.2. Svea Företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
4.3. Beställningsvillkor / Kredit
4.4. Frakt
Vi levererar, oavsett inköpsvolym, med PostNord. Vi erbjuder leverans med MyPack Collect eller Företagspaket, webborder köp över 2 000 SEK exkl. moms erbjuder vi fri frakt. För telefon- och mailbeställning tillkommer frakt 99 SEK oavsett inköpsvolym.
5. Garantier, reklamation m.m
5.1. Garanti
Du som kund ska besikta produkterna omedelbart efter mottagandet. Om det är något fel på produkten eller leveransen behöver du kontakta oss på order@teknikhallen.se inom 10 arbetsdagar efter att du mottagit din försändelse.
Produkterna levereras med 6 månaders garanti, vilket innebär att vi inom 6 månader från leveransdagen byter ut en felaktig produkt mot en ny produkt. Garantin gäller inte för skador som orsakats av felaktig hantering av produkten.
5.2. Returvillkor
Teknikhallen tar inte emot returer av produkter som inte är defekta. Därför kan du som kund inte ångra ett köp och få pengarna tillbaka.
5.3. Felleverans / saknad produkt
Vid felbeställd produkt har kund möjlighet att ansöka om säljretur. Detta skall ske inom 10 arbetsdagar från mottagandet. Produkter som återsänds skall returneras komplett i obrutet originalemballage. Värdet av varan beräknas mot en säljretursavgift (se 5.7.).
5.4. DOA (Dead-On-Arrival)
Med DOA avses produkter som vid uppackningen visat sig vara trasiga. DOA-anspråk skall ske inom 10 arbetsdagar från mottagandet. Produkter som återsänds som DOA skall returneras komplett i originalemballage. I det fall den returnerade produkten saknar något av ovanstående, kommer denna hanteras som Ej Godkänd retur (se 5.7.).
5.5. Defekt produkt
Produkter som uppges vara defekta, men visat sig vara felfria vid test, returneras till kund och debiteras undersökningsavgift samt frakt (se 5.7.). Efter konstaterande av Teknikhallen att produkten är defekt väljer Teknikhallen om produkten skall:
5.6. Emballage
Returer skall återsändas i originalemballage eller i motsvarande emballage. Produkter som skadats i transport till följd av bristfälligt emballage returneras utan åtgärd, och debiteras hanteringskostnad samt frakt (se 5.7.). Alternativt skrotas produkten efter kunds godkännande.
5.7. Avgifter
6. Force majeure
Teknikhallen ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Teknikhallen inte kunnat råda över såsom tillexempel allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terrorattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelse eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantörer på grund av omständigheter som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder.
7. Integritetspolicy
För oss på Teknikhallen är det viktigt att du som kund kan känna dig trygg med att den personliga integriteten respekteras och att personuppgifter behandlas på ett riktigt och korrekt sätt. Vi följer alla uppsatta riktlinjer i och med den nya Dataskyddsförordningen (GDPR). Vår integritetspolicy ingår som en del av våra Köpvillkor.
8. Cookies
Teknikhallen använder cookies på webbplatsen. Cookies kan sparas på din dator vid beställning från vår hemsida. Observera att vi INTE använder cookies för att spara information om dig.
9. Ändringar av villkoren
Teknikhallen kan utan kundens godkännande ersätta, ta bort, förändra eller revidera utan särskilt meddelande av de tjänster liksom innehållet i dessa tjänster, som Teknikhallen erbjuder på webbplatsen.
Teknikhallen förbehåller sig rätten att kunna göra ändringar i dessa villkor när som helst utan förvarning. Ändringar gäller från det att kunden har accepterat villkoren(i samband med medlemskap, nytt köp eller vid besök av webbplatsen).
Teknikhallen rekommenderar dock att kunden håller sig uppdaterat på webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar i villkoren.